Перейти к содержимому



Построение кривых Безье

Кривые Безье Bezier Безье

  • Авторизуйтесь для ответа в теме
В этой теме нет ответов

#1 admin

admin

    Администратор

  • Администраторы
  • 76 сообщений

Отправлено 03 Февраль 2014 - 22:39

bezier.png

Создайте WIN32 C++ проект в Visual Studio
Замените текст шаблона на приведенный, Замените IDM_about на IDM_ABOUT (здесь заменяется автозаменой)

В данном примере рисуются случайные кривые Безье каждая новая из конца предыдущей, создавая красивый эффект рукописного письма.

// bezier.cpp : Defines the entry point for the application.
//
#include "stdafx.h"
#include "bezier.h"
#include <cmath>
#define MAX_LOADSTRING 100
// Global Variables:
HINSTANCE hInst;	 // current instance
TCHAR szTitle[MAX_LOADSTRING];	 // The title bar text
TCHAR szWindowClass[MAX_LOADSTRING]; // the main window class name
// Forward declarations of functions included in this code module:
ATOM MyRegisterClass(HINSTANCE hInstance);
BOOL InitInstance(HINSTANCE, int);
LRESULT CALLBACK WndProc(HWND, UINT, WPARAM, LPARAM);
INT_PTR CALLBACK About(HWND, UINT, WPARAM, LPARAM);
int APIENTRY _tWinMain(HINSTANCE hInstance,
					 HINSTANCE hPrevInstance,
					 LPTSTR lpCmdLine,
					 int	 nCmdShow)
{
UNREFERENCED_PARAMETER(hPrevInstance);
UNREFERENCED_PARAMETER(lpCmdLine);
// TODO: Place code here.
MSG msg;
HACCEL hAccelTable;
// Initialize global strings
LoadString(hInstance, IDS_APP_TITLE, szTitle, MAX_LOADSTRING);
LoadString(hInstance, IDC_BEZIER, szWindowClass, MAX_LOADSTRING);
MyRegisterClass(hInstance);
// Perform application initialization:
if (!InitInstance (hInstance, nCmdShow))
{
return FALSE;
}
hAccelTable = LoadAccelerators(hInstance, MAKEINTRESOURCE(IDC_BEZIER));
// Main message loop:
while (GetMessage(&msg, NULL, 0, 0))
{
if (!TranslateAccelerator(msg.hwnd, hAccelTable, &msg))
{
TranslateMessage(&msg);
DispatchMessage(&msg);
}
}
return (int) msg.wParam;
}
//
// FUNCTION: MyRegisterClass()
//
// PURPOSE: Registers the window class.
//
// COMMENTS:
//
// This function and its usage are only necessary if you want this code
// to be compatible with Win32 systems prior to the 'RegisterClassEx'
// function that was added to Windows 95. It is important to call this function
// so that the application will get 'well formed' small icons associated
// with it.
//
ATOM MyRegisterClass(HINSTANCE hInstance)
{
WNDCLASSEX wcex;
wcex.cbSize = sizeof(WNDCLASSEX);
wcex.style = CS_HREDRAW | CS_VREDRAW;
wcex.lpfnWndProc = WndProc;
wcex.cbClsExtra = 0;
wcex.cbWndExtra = 0;
wcex.hInstance = hInstance;
wcex.hIcon = LoadIcon(hInstance, MAKEINTRESOURCE(IDI_BEZIER));
wcex.hCursor = LoadCursor(NULL, IDC_ARROW);
wcex.hbrBackground = (HBRUSH)(COLOR_WINDOW+1);
wcex.lpszMenuName = MAKEINTRESOURCE(IDC_BEZIER);
wcex.lpszClassName = szWindowClass;
wcex.hIconSm = LoadIcon(wcex.hInstance, MAKEINTRESOURCE(IDI_SMALL));
return RegisterClassEx(&wcex);
}
//
// FUNCTION: InitInstance(HINSTANCE, int)
//
// PURPOSE: Saves instance handle and creates main window
//
// COMMENTS:
//
//	 In this function, we save the instance handle in a global variable and
//	 create and display the main program window.
//
BOOL InitInstance(HINSTANCE hInstance, int nCmdShow)
{
HWND hWnd;
hInst = hInstance; // Store instance handle in our global variable
hWnd = CreateWindow(szWindowClass, szTitle, WS_OVERLAPPEDWINDOW,
	 CW_USEDEFAULT, 0, CW_USEDEFAULT, 0, NULL, NULL, hInstance, NULL);
if (!hWnd)
{
	 return FALSE;
}
ShowWindow(hWnd, nCmdShow);
UpdateWindow(hWnd);
SetTimer(hWnd,NULL,100,NULL);
return TRUE;
}
void DrawBezier(HDC hdc, POINT * pnt, int count)
{
double t_Step = 0.01;
long fact1,fact2=1,fact3;
double SumX;
double SumY;
long double coeff;
double Newton;
int i,j;
count--;

for( i = 0; i <= count; i++ )
SetPixel(hdc,pnt[i].x,pnt[i].y,RGB(0,255,0));
for( j = 1; j <= count; j++ )
fact2*=j;
MoveToEx(hdc, pnt[0].x+1,pnt[0].y,NULL);
for (double Param=t_Step;Param<=1;Param+=t_Step)
{
SumX=0; SumY=0;
for (i=0; i <= count; i++)
{
fact1 = 1;
fact3 = 1;
for(j = 1; j <= i; j++ )
fact1 *= j;
for(j = 1; j <= count-i; j++)
fact3 *= j;
Newton = fact2/(fact1*fact3);
coeff=Newton*pow(Param,i)*pow((1-Param),(count-i));
SumX+=coeff*pnt[i].x;
SumY+=coeff*pnt[i].y;
}
LineTo(hdc,(int)SumX,(int)SumY);
}
};

//
// FUNCTION: WndProc(HWND, UINT, WPARAM, LPARAM)
//
// PURPOSE: Processes messages for the main window.
//
// WM_COMMAND - process the application menu
// WM_PAINT - Paint the main window
// WM_DESTROY - post a quit message and return
//
//
LRESULT CALLBACK WndProc(HWND hWnd, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam)
{
int wmId, wmEvent;
PAINTSTRUCT ps;
HDC hdc;
switch (message)
{
case WM_COMMAND:
wmId = LOWORD(wParam);
wmEvent = HIWORD(wParam);
// Parse the menu selections:
switch (wmId)
{
case IDM_about:
DialogBox(hInst, MAKEINTRESOURCE(IDD_ABOUTBOX), hWnd, About);
break;
case IDM_EXIT:
DestroyWindow(hWnd);
break;
default:
return DefWindowProc(hWnd, message, wParam, lParam);
}
break;
case WM_PAINT:
hdc = BeginPaint(hWnd, &ps);
// TODO: Add any drawing code here...
{
POINT pnt[10];
for(int i = 0; i < 10; i++)
{
pnt[i].x = rand()%500;
pnt[i].y = rand()%500;
}
DrawBezier(hdc,pnt,10);
}
EndPaint(hWnd, &ps);
break;
case WM_TIMER:
InvalidateRect(hWnd,NULL,TRUE);
UpdateWindow(hWnd);
break;
case WM_DESTROY:
PostQuitMessage(0);
break;
default:
return DefWindowProc(hWnd, message, wParam, lParam);
}
return 0;
}
// Message handler for about box.
INT_PTR CALLBACK About(HWND hDlg, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam)
{
UNREFERENCED_PARAMETER(lParam);
switch (message)
{
case WM_INITDIALOG:
return (INT_PTR)TRUE;
case WM_COMMAND:
if (LOWORD(wParam) == IDOK || LOWORD(wParam) == IDCANCEL)
{
EndDialog(hDlg, LOWORD(wParam));
return (INT_PTR)TRUE;
}
break;
}
return (INT_PTR)FALSE;
}

Прикрепленные файлы

  • Прикрепленный файл  bezier.rar   30,03К   153 Количество загрузок:






Темы с аналогичным тегами Кривые Безье, Bezier, Безье

Количество пользователей, читающих эту тему: 1

0 пользователей, 1 гостей, 0 скрытых пользователей

Рейтинг@Mail.ru